Vi är styrelsen för Fontänhuset Varberg
Styrelsens uppgift i vår ideella förening är att skapa förutsättningar för Fontänhuset. Styrelsen är vald av medlemmarna i föreningen vid årsmötet och arbetar med att trygga finansiering, hitta lokal och anställa verksamhetschefen. Styrelsens arbete är ideellt.

Jenny Knutsson, ordförande
Jag sökte till styrelsen för att jag tror på Fontänhusmodellen och på kraften i sammanhang där människor får växa genom delaktighet, struktur och gemenskap. Genom mitt arbete inom det sociala fältet har jag sett hur avgörande sådana miljöer är där människor får vara medskapare i sin egen återhämtning. Jag ville bidra med min erfarenhet av ledarskap, förändringsarbete och social hållbarhet, och samtidigt vara en del av något som gör konkret skillnad i Varberg.
_____
Jag är den i styrelsen som lyssnar noga, vill skapa trygghet och hjälper gruppen att hålla riktningen. Jag gillar att bidra med tydlighet och struktur när det behövs, och jag trivs i samarbeten där vi kombinerar olika perspektiv för att fatta kloka beslut. För mig handlar styrelsearbete om att hålla fokus på syftet, kvaliteten och människorna.
_____
Jag är socionom i grunden och har byggt på med vidareutbildningar inom ledarskap, grupputveckling, skadligt bruk/beroende, våld i nära relationer och motivationsarbete.

Nanna Nilsson, kassör
Jag är rektor på Mimi folkhögskola och jag sökte till Fontänhuset Varbergs styrelse eftersom Mimi folkhögskola har Fontänhusen som medlemmar, och jag ser ett stort värde i att stärka närheten mellan våra verksamheter.
Som rektor vill jag bidra till att fördjupa samarbetet och samtidigt lära mig mer om hur ett Fontänhus fungerar i praktiken. Det är ett sätt att både utveckla folkhögskolans engagemang i rörelsen och att själv få en djupare förståelse för det viktiga arbete som görs i huset.
_____
I styrelsegruppen är jag den som driver på så att saker faktiskt blir gjorda. Jag gillar när beslut landar, projekt avslutas och det vi gör blir till nytta för huset. Och så är jag rätt vass på finansieringsfrågor, jag tycker om att hitta lösningar som stärker ekonomin och ger huset bättre förutsättningar att växa och må bra
____
En politisk magisterexamen i nationalekonomi och en master i pedagogik.

Kristin Klang, ledamot
Att jag vill ingå i styrelsen började med ett studiebesök hos er, har även hört mycket bra om Fontänhusen tidigare. Så, för att ni är en viktig verksamhet och nu som pensionär har jag tid.
_____
Jag vet inte ännu vem jag kommer vara i styrelsegruppen, om jag blir invald, bara att jag kommer vara engagerad.
_____
Utbildningar, Socionom och flera vidareutbildningar och kurser. Jag har också Handledarutbildning på S:t Lukas.

Camilla Frejd, ledamot
Att få engagera mig i fontänhuset och tillsammans forma en verksamhet för att stärka den psykiska hälsan, känns för mig otroligt värdefullt och viktigt! Jag är legitimerad fysioterapeut med inriktning inom psykisk ohälsa och arbetar idag som hälsosamordnare för Psykiatrin i Halland. Jag hoppas att kunna bidra med kunskap och kompetens från min yrkeserfarenhet och intresse för såväl fysisk, psykisk och social hälsa och samspelet däremellan. Eftersom jag älskar all form av rörelse så är jag själv en mycket fysiskt aktiv person. Fritiden spenderar jag därför tillsammans med min familj ute i naturen, i löparspåren eller i crossfitgymmet. Jag är även engagerad som tränare för en barngrupp i friidrott.

Annah Zander, ledamot
I mitt yrkesverksamma liv har jag mer än 30 år inom psykiatrin och jag ser verkligen fram emot att vara en del i Fontänhuset i Varbergs fortsatta utveckling. De senaste åren har jag arbetat som boendestödjare inom social psykiatrin vilket inneburit att jag träffat många med psykisk ohälsa. Jag har även varit med i tidigare arbetsgrupper för att få till ett Fontänhus i Varberg och nu är jag väldigt glad att det äntligen blivit verklighet. Är idag även engagerad som fritidspolitiker och är 1:e vice ordförande i överförmyndarnämnden för KD. Jag sjunger i gospelkör, är intresserad av inredning och konst samt gillar att resa för att upptäcka nya kulturer och platser.

Inger Ahlin, ledamot
Jag har länge sett ett behov av ett Fontänhus i Varberg och har engagerat mig i många för att det ska bli av. Jag arbetar på sjukhuset som undersköterska. På fritiden gillar jag att vara ute med min hund och engagerar mig i olika ideella initiativ för att göra Varberg ännu bättre.

Jonas Melke, ledamot
Jag arbetar som Överläkare inom Psykiatri och är docent i Farmakologi. I mitt yrke träffar jag dagligen personer i målgruppen och är väldigt nyfiken på arbetet på Fontänhuset och hur samarbetet med vården kan fungera. På fritiden älskar jag att vindsurfa och gå på konserter.

Viking Keyzer, verksamhetschef
På Fontänhuset i Falkenberg har jag i många år arbetat som handledare och är en av initiativtagarna till uppstarten i Varberg. Jag ser varje dag hur bra Fontänhusmodellen är och kunde inte låta bli att försöka få till ett hus i Varberg också. På min fritid lagar jag gärna mat till min familj och vänner.
